Saturday, July 16, 2011

Bastille` day oli suht tore meil siin. Päeval oli kolmas koolitus ehk tuleohutus ja medical visit. Ilusti arusaadavalt inglise keeles, jee! Medical visit oli imelik: kõik pidid pissiproovi andma ja siis mingi õe juures käima ja siis alles läksid arsti juurde, kes tegi seda tavalist vererõhk ja kuulamine ja mingi seljakumeruse kontroll ja midagi. Ja meesarst oli, Eestis on alati naisarstid sellistel ülevaatustel, seega hästi imelik! Õnneks vaktsiinipassi ei läind vaja, sest mul (Annul oli ja siis lihtsalt kirjutas sealt mingi viimase vaktsiini kuskile üles) nkn polnud seda kaasas.

Kui see ära lõppes, siis läksime hotelli tagasi ja olime veits niisama. U 8 ajal hakkasime Pariisi minema. Jube tüütu, me pidime sõitma kõigepealt 4 tsooni viimasesse peatusesse, sest meil on ainult 4-5 tsooni kaart, sealt ostma uue pileti Pariisi ja siis uuesti rongi peale minema. Kuna me olime Annika ja Gretaga ajaliselt veits mööda rääkinud, siis nad läksid juba Chateletist (algul pidime seal koku saama) ära kuskile sinna poole kus ilutulestik toimus ja me pidime ka kuidagi sinna saama. Otsisime siis õiget metrood, mis polnud isegi eriti raske, kuigi algul tundus et on, sest meil oli RER rongi kaart, aga seal pooli peatusi pole peal, sest seal linnas me sõitsime rongiga. See rongi ja metroo süsteem ün pldse veits ebaloogiline, aga aja jooksul saab aru sellest, õnneks! Hästi palju inimesi läks sinna samma kohta ja siis lihtsalt järgnesime neile! Lõpuks jõudsime kohale, rongid olid hästi täistuubitud, peaaegu ei mahtund pealegi ja politsei või keegi korraldas seda inimeste liikumist seal natuke, üsna nagu laulupidu :D. Kui välja jõudsime peatusest nägime kohe Eiffeli torni ja hakkasime Annikat ja Gretat ootama. Pärast sadat aastat leidsid nad meid üles, jee!
Siis läksime Annika host-venna korterisse kuskil seal samas lähedal. Ja varsti juba ilutulestikku vaatama! Hästi-hästi palju inimesi oli! Nägime siuksest kohast, kus Eiffeli torn oli ilusti ka näha! See oli reaalselt hästi lahe! Prantslased olid ainult hästi tuimad, üldse ei cheerinud seda ilutulestikku. Meie Epu ja Greta ja Vanessaga olime suht ainsad seal kes ikka kisasime "woohoooo" ja nii, aga siiski 14. juuli is the night to be in Paris!

Pärast vaatasime Gretaga veel linnas ringi. ;) Tutvusime inimestega ja oli väga lõbus. Mõtlesime siis ilusti mingi esimese rongi peale minna, sest jua 8.45 pidime oma koolituse jaoks kogunema. Päris esimesele vist ei läinud, me ei teagi teglikult, mis kell rongid lähevad, alati lähme lihtsalt peatusesse ja siis vaatame sealt, sest mingit sellist üldsit plaani pole me leidnud. Igatahes sõitsima ja tukkusime siis oma rongis koju ja kell oli mingi pool 8, kui lõpuks koju jõudsime. Magada enam ei jõudnud ja läksime otse oma koolitusele!

Koolitus oli hästi igaaaaav, restorani hügieen ja kassa. Kogu aeg tukkusime seal! :)
Kassa on ülikeeruline oma miljoni erineva maksmisviisiga: sularaha, pangakaart (deebet või krediit), reisitšekid, puhkusetšekid, kupongid, easy pass, kompensatsiooni kaardikesed jne pluss erinavad hinnaalandused (cast member, hotellielanikud, nädalapilet, aastapilet jne). Loodetavasti sai selgeks!

Mingi kuu paiku jõudsime siis koju ja Annikat polnudki. Läksime siis suht kohe ära magama!
Nüüd on uus päev! Jeeeee!